mandag 6. august 2012

Bærtid!

Høsten er, som nevnt tidligere, så mangt. Inkludert bær! - Det er bærtid nå, for blåbær, for multebær, for solbær, for alle typer bær, så også bringebær!



I dag gikk jeg til innkjøp av en hel kasse bringebær, for sylting primært, men også for å bare spise, rett fra kassen; hel, saftig, næringsrik og akk så sunn:) Herlig! Jeg liker å sylte, lage saft, fryse og ta vare på bær. Det er så deilig å fylle opp frysern med all slags bær - i ulike former -syltetøy, hel, som gele, i bakverk, eller som saft. Praktisk og kjekt å ha utover vinteren. Sankegenet kommer liksom til sin rett på denne tiden av året:) Har du også det sånn? Jeg ser fram til mye mer sanking utover høsten!


Jeg legger ved bilder av dagens gjøremål, og som dere ser så bruker jeg syltetøyglassene med lokk fra Bloomingville, til å ha ferdig syltetøy i. Utrolig praktiske! 











Besøk oss på www.moolo.no for hele utvalget!

Ha en finfin kveld!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar